Tuesday, December 21, 2010

- batok???nk petua x???-

...isshhhh...mesti rimas kn bile batok xhenti2???..macam tulah aku alami la ni....bile batok je tekak gatal...dade sakit...sesak nafas....aduh!!!peritnye....rse macam nk garu2 je tekak ni....klo nk tau petue org dolu2 tentang batok ni..salah satunye ialah...korang ambik putik durian...tangkainye diikat dgn benang...pastu korang masukkn dlm tekak korang...korang tariklh benangnye tu cm garu tekak..nt mesti baik...hehehehe.sory2...gurau je...ubat batok ni senang je...bnyk kn minum air suam...jgn minum air yg ade ais....dan lg satu...skrg ni kn dh byk jual gule2 angin...cm HACKS,DEQUADIN'S dan mcm2 lglh...korang g jelh kedai runcit...tgk sndri gule2 ape yg best...hehehe.kalau xok gak...korang g klinik jelh....tapi ingat!!!doktor bg ubt batok tu untuk mkn bile perlu je...jgn plak korang cmpurkn dgn coca cola la..ape lh...bahaye tau x!!!blh memudaratkan kesihatan korang nt..pdn mke!!!
kalu korang xnk ikot petue yg aku bg pon xpe...aku xkesah....yg penting aku dh bg tau mne yg aku tau....rsenye kalau korang buat air limau pon ok gk....aku dh try buat air lemon...blh thnlh rsenye wlopon masam....dan skrg ni batok aku dh kurang pon....so...pandai2lh korang nk wt cmne supaya batok korang ok dan  kesihatan korang terjamin...hehehe.

No comments:

Post a Comment